Lomljeni keper / Plaited twill

Prošli je vikend bio prekrasan. Vrijeme sunčano, malo prevruće za ovo doba godine. U subotu nisam izdržala da ne nabavim nekoliko biljaka i začina za posaditi na terasi. U nedjelju ujutro smo otišli u malo planinarenje, a popodne me napokon primila inspiracija za tkanje. Vani je bilo preko 20 stupnjeva i malo je nedostajalo da iznesem svu opremu na terasu, no na kraju sam odustala, jer će biti dovoljno vremena za koji tjedan kad dođe toplije vrijeme, o ljetu da ni ne govorim. Pogled ulijevo od tkalačkog stana gleda ove dane na predivnu procvjetalu japansku trešnju, što mi je dalo inspiraciju za boje potke.
Dakle, veliki tkalački stan sam zasnovala pamučnim tankim koncem (
mislim da se zove Matko, Dalmatinka Sinj). Nakon dosta razmišljanja, odlučila sam se poigrati sa lomljenim keperom. Već me dugo vremena bockalo da probam osnovu koju sam vidjela u jednoj od knjiga, i nakon malo muke, osnova je bila na tkalačkom stanu spremna za tkanje. Za one koji ne znaju, keper je vez koji na tkanju stvara koso položene redove. Lomljeni keper se dobiva tako da se keprovim redovima osnove nakon određenog broja niti promijeni pravac - niti se slome tako i na kraju izgledaju da se vežu i preple. Moja je osnova ispala kao četiri bloka osnove, svaki blok je drugačiji, tako da je tkanje po širini vidljivo drugačije sa četiri kombinacije osnove, a po dužini nekih pet ili sedam različitih kombinacija, jer sam se igrala sa vezovima. Nadam se da ćete uspjeti primijetiti razliku na slikama. Htjela sam staviti jednu nit tamnije boje u osnovi na mjestu gdje sam promijenila vez, no na kraju sam skroz zaboravila. Po dužini se lijepo vidi o čemu pričam, jer je svaki blok drugačije boje. Evo nekoliko slika koje sam poslikala dok sam tkala, dok slika cijelog komada tkanja stiže čim završim i skinem ga sa tkalačkog stana.
The last weekend was gorgeous. Sunny and hot, a little too warm for this time of the year, but no complains. I had a gardening day on Saturday, bought a couple of herbs and plants for the terrace, and on Sunday morning we went for a small hike nearby our place. IN the afternoon, I have finally had a boost of inspiration for weaving. The temperature was over 20 degrees that day, and I was almost going to take the loom out on the terrace. Finally, I kept it inside, as the warmer days are only coming and there surely will be plenty of time to sit and weave outside. Additionally, my view from the loom is currently falling on the lovely japanese cherry tree which is in full and pinky bloom, which inspired me for the color of the weaving project.
I warped the 8-shaft loom with a thin cotton thread (Croatian made from Dalmatinka Sinj), and after a lot of thoughts finally decided to play with the plaited twill. It has been a while
ago, I wanted to try a pattern from the 8-shaft pattern book, and after a bit of struggle, the loom has been warped. For those new to the twills, a plaited twill is the one where opposing diagonal lines seem to be interlacing with each other. I have warped the loom with four threadings with white warp and lilac, pink and ivory weft. Here are just some of the photos of the samples, while the photo of the whole project is coming as soon as I finalize it and cut it off the loom.

Comments

bensedin art said…
Da li već imaš ideju šta će od toga da bude? Boje su ti jako lepe! Ja baš ne volim da radim sa tankim predivom, nekako imam utisak da ga nikad ne bih završila i zato kad god vidim da to neko radi, ja se oduševim. Samo napred!
Anonymous said…
Olinka, svaki put nadmašuješ sebe samu! Ovo tkanje je prelijepo! No, i mene, kao i Tanju gore, zanima što ćeš napraviti od tog tkanja?
Anonymous said…
Boje su ti prekrasne. Prave proljetne. Sviđa mi se tkanje.

Popular posts